پشتیبانی شبکه | کیا رایانه پرداز فاطر

پشتیبانی شبکه | کیا رایانه پرداز فاطر


پشتیبانی شبکه جزوی از خدمات شبکه ارائه شده توسط شرکت کیا رایانه پرداز فاطر می باشد. همانطور که می دانید در مقاله های بسیاری در رابطه با خدمات پشتیبانی شبکه پس از نصب و راه اندازی آن و همچنین در مبحث دیگری در مورد خدمات شبکه و سرور نیز به صورت مختصر پاسخ دادیم. هم اکنون و در این مقاله نیز قصد داریم در رابطه با تقاوت دو عبارت پشتیبانی از شبکه و پشتیبانی it از نظر کارایی هرکدام از آن ها سخن بگوییم. پس با ما همراه باشید….

فهرست مطالب

تفاوت پشتیبانی از شبکه و IT در چیست؟

پشتیبانی از شبکه چیست؟

مزیت های پشتیبانی از شبکه چیست؟

منظور از پشتیبانی IT چیست؟

پشتیبانی از شبکه و IT شامل چه سرویس هایی می باشد؟

در زمان استخدام یک پشتتیبان IT چه مواردی باید رعایت شود؟

انواع راه کار های پشتیبانی ارائه شده تسط شرکت کیا رایانه پرداز فاطر

خلاصه مطلب

تفاوت پشتیبانی شبکه و IT در چیست؟

امروزه اصطلاحات بسیاری در دنیای مدرن و پیشرفته ما به کار گرفته می شود. برای نمونه عباراتی شبیه پشتیبانی IT و نگهداری از شبکه تا حدودی به هم شباهت دارند. اما آنها دو تا از خدمات بسیار متفاوت از یک دیگر می باشند. در اکثر مواقع، سازمان های موفق و بزرگ هم سرویس پشتیبانی IT و هم پشتیبانی  از شبکه را به شرکت های معتبری که در زمینه شبکه فعالیت میکنند میسپارند. آنها متوجه ارزشی که هر کدام از این خدمات برایشان ایجاد می کند هستند. در ادامه قصد داریم در رابطه با تفاوت هرکدام صحبت کینم؟

پشتیبانی شبکه چیست؟

به طور کلی امروزه همه چیز به کامپیوتر و شبکه وابسته است. زمانی که همه دستگاه های شما نیاز به “ارتباط” با هم دیگر خواهند داشت، آن موقع است که نیاز به استفاده از شبکه دارید. در ابتدا راه اندازی شبکه تنها توسط کابل های شبکه متصل اتفاق می افتاد. به این صورت که کابل‌ها به یک دستگاه اتصال می یابند، سپس از روی لبه‌ها به دستگاه بعدی می‌روند و به همین ترتیب این روند ادامه خواهد یافت.

البته در حال حاضر همه شبکه ها به صورت بی سیم راه اندازی می شوند. و این راه اندازی در فضای ابری اتفاق خواهد افتاد. زمانی که شرکت شما نیروی پشتیبانی شبکه ای را استخدام می کند، هزینه های پرداختی شما شامل خدمات نصب و راه اندازی و مانیتورینگ شبکه و همچنین اطمینان از کارکرد درست شبکه می باشد. پشتیبانی از شبکه توسط تکنسین ها یبا تجربه شرکت کیا رایانه پرداز فاطر به دو صورت حضوری و آنلاین می باشد. که در پشتیبانی آنلاین تنها می توان عیب های موجود در شبکه را یافت.

پشتیبانی شبکه | کیا رایانه پرداز فاطر

مزیت های پشتیبانی از شبکه چیست؟

سپردن شبکه ی راه اندازی شده به یک شرکت معتبر و دارای تخصص امری بسیارحائز اهمیت می باشد. چرا که زمانی که شبکه ی سازمان خود را به یک شرکت با تجربه بسپارید می توانید با خیال آسوده به فعالیت خود ادامه دهید و نگران از دست رفتن اطلاعات مهم و همچنین شبکه ی راه اندازی شده ی سازمان خود نباشید. یک شبکه ی راه اندازی شده شامل رایانه ها ، تلفن های ویپ ، تجهیزات جانبی و سیستم امنیتی می باشد. بنابراین راه اندازی یک شبکه حتی اگر که محلی و کوچک باشد و همچنین پشتیبانی شبکه مزیت های دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • کاهش میزان آسیب در مقابل کامل نبودن اطلاعات وارده
  • میزان خرابی شبکه بسیار کمتر است
  • کم شدن تمامی هزینه ها
  • سبب ایجاد تمرکز بیشتر کارکنان می شود
  • اضطراب و سردرگمی کاهش خواهد یافت

منظور از پشتیبانی IT چیست؟

پشتیبانی IT  بسیار گسترده تر از پشتیبانی شبکه می باشد، اما با این حال هر دوی آن ها دارای هم پوشانی هایی نیز با یکدیگر هستند. همچنین بسیاری از سازمان ها پشتیبانی از شبکه و IT را با هم انتخاب می‌کنند، زیرا این موضوع سبب ایجاد تعادل‌های مهمی می گردد که احتمال ایجاد شرایط منفی را برای تجهیزات الکترونیکی شرکت به حداقل می رساند.

پشتیبانی شبکه و IT شامل چه سرویس هایی می باشد؟

  1. پشتیبانی از شبکه شامل بکاپ گیری و برگرداندن اطلاعات از دست رفته
  2. ایجاد سرویس های رایانش ابری
  3. مانیتورینگ و به آپدیت به موقع شبکه
  4. مدیریت و نظارت بر دیتاها

در زمان استخدام یک پشتتیبان IT چه مواردی باید رعایت شود؟

  • پاسخگویی، ضبط و رسیدگی به تماس های دریافتی
  • نصب و پیکربندی سخت افزار
  • ایجاد حساب های امنیتی برای کارمندان فعلی و جدید
  • عیب‌یابی ورود به سیستم
  • ارائه اموزش به کارکنان در رابطه با ایجاد امنیت در شبکه
  • در صورت نیاز دستگاه ها را تعمیر و/یا تعویض کنید
  • پیداکردن ایرادات به وجود آمده

همانگونه که می بینید، پشتیبانی فناوری اطلاعات و پشتیبانی شبکه در کلیه مشاغل و کسب و کار ها حائز اهمیت و مهم هستند. با وجود پشتیبان در شرکت خود می توانید بدون نگرانی به کار خود رسیدگی نمائید.

پشتیبانی شبکه | کیا رایانه پرداز فاطر

انواع راه کار های پشتیبانی ارائه شده تسط شرکت کیا رایانه پرداز فاطر

پشتیبانی به صورت حضوری: در این نوع پشتیبانی پس از این که شبکه ی راه اندازی شده در سازمان مشتری دچار مشکل شد نیروی پشتیبان شرکت ما در محل مورد نظر حاضر شده و اشکال به وجود آمده را برطرف می کند. شما می توانید جهت پشتیبانی از شبکه با شماره های درج شده در سایت نماس حاص نمائید.

پشتیبانی آنلاین: در مواردی که اشکال به وجود آمده ناچیز باشده و توسط انی دسک قابل برسی و حل باشد می توان توسط نیروی پشتیبانی شرکت از راه دور حل و فصل شود.

خلاصه مطلب

پشتیبانی شبکه و IT در کنار شباهت هایشان تفاوت هایی نیز باهم دارند. که در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر در رابطه با آن ها و تفاوت هایشان سخن بکوییم. همچنین در رابطه با خدمات پشتیبانی و مزیت های آن  و .. توضیح دادیم. امیدواریم که این مطالب بتواند گامی در جهت یادگیری بیشتر و پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات برایتان به ارمغان آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *